איך הופכים הוצאה להכנסה

החלום של כל עמותה הוא לפתוח את החודש בפלוס. אך האתגר הגדול הוא איך לוקחים גוף שכל מהותו הוא "להוציא כסף" והופכים אותו לרווחי?

איך הכל התחיל? התשוקה הזו לעשות טוב, להותיר חותם, לבנות מפעל חיים שיעשה שינוי בעולם, אם ע"י לימוד תורה או סיוע לשכבות החלשות, אם ע"י סיוע רפואי או עזרה לחיילים בודדים ואולי אפילו לחיות במצוקה. לא משנה היעד, משנה המטרה. לעשות עולם טוב יותר.

המכנה המשותף לכל אלו הוא אחד. להוציא כסף. ולא מעט, כל מנהל עמותה יספר לך בפאתוס שיש לו תוכניות גרנדיוזיות להגדיל ולהרחיב את הפעילות.

כל מטרתו בחיים הוא לסייע ליותר אנשים, לתמוך ביותר נתמכים. אבל זה עולה כסף ולא מעט.

ישראל היא מדינה קטנה, קטנה כל כך שבקושי רואים אותה על הגלובוס. המיסים פה גבוהים מאוד, עלויות המחיה יקרות אבל איכשהו אנחנו מקום ראשון בעולם בסיוע לזולת, בתרומות, במתן למען האחר. לא ניכנס פה לאנתרופולוגיה ולהסביר איך זה קרה אבל זו עובדה. בשום מדינה בעולם לא תראה משפחה שנקלעת לצרה ותוך יום מגייסת מיליון ₪ רק בישראל, רק אצל היהודים.

אז אתה כמנהל עמותה יושב מהצד, מסתכל על התופעה ואומר לעצמך, איפה העמותה שלי בעוגת התרומות? למה אני מתאמץ ועובד קשה כל כך ותמיד נמצא במינוסים ענקיים. למה אין חודש שנגמר אצלי באיזון?

התשובה לכך היא פשוטה, מי שלא יוזם ולא עושה לפי תכנית עסקית ברורה, לא יגיע לשום מקום.

נכון, השתמשנו במילה תכנית "עסקית" כי הגישה הנכונה להסתכל על זה היא כמו עסק. בדיוק כמו שעסק מוכר מוצרים שעולים לו איקס במחיר וואי והרווח שלו נגזר מההפרש בין הקנייה למכירה בדיוק אותו דבר בנויה תכנית גיוס תרומות של עמותה.

השלב הראשון הוא להכיר את קהל התורמים הפוטנציאליים שלך, להבין מה הם צריכים. מה הם רוצים, במה הם חושקים ואולי באיזה צרות או מצבים קיצוניים הם נמצאים ולהציע להם מוצר. כזה שיפתור להם בעייה, ימלא להם צורך.

מנהל עמותה שמצליח לענות על השאלות האלה כבר עלה את המדרגה הראשונה בסולם התרומות.

איך מוצאים את קהל התורמים הפוטנציאלי לעמותה שלי, ואיך יודעים איזה צורך שלהם למלא?

זמין לכל שאלה, שלמה היימן

052-6169100

מאמרים נוספים
אהבתם? שתפו!

אני רוצה
לגייס מיליונים לעמותה