האם העמותה שלך באמת מיצתה את הפוטנציאל?
השתתפתי לאחרונה בשבת חתן משפחתית. אחד הדרשנים רצה להדגים את נושא ה'יחסיות'. הוא לקח כוס ומילא אותה עד למעלה עד שלא היה אפשר להכניס עוד טיפה
מאמרים מקצועיים
השתתפתי לאחרונה בשבת חתן משפחתית. אחד הדרשנים רצה להדגים את נושא ה'יחסיות'. הוא לקח כוס ומילא אותה עד למעלה עד שלא היה אפשר להכניס עוד טיפה
מחר הערב, כשכל נרות החנוכיה ירצדו (כמה מרגש!), זה הזמן להתבונן ולהודות על הניסים הקטנים שקורים בעמותה שלנו כל יום בלי שאנחנו אפילו יודעים עליהם.
אוטוטו חנוכה בפתח, וכמו הנר הראשון שמאיר את החושך, גם אנחנו יכולים להצית מחדש את הלהט בארגון שלנו. בתקופה זו, עמוק בתוך שגרת החורף
בפינה הקודמת דיברנו על שעת הזהב – השעה הראשונה של היום. זו שיכולה לשנות הכל. היום נלמד איך להפיק ממנה את המקסימום. הסוד הראשון: הכנה
כמנהלי עמותות וארגונים, אתם מכירים את התחושה הזו: היום מתחיל בסערה, מיילים, טלפונים, פגישות דחופות, ולפני שהספקתם להתארגן – חצי יום כבר חלף. יש משהו
כמנהלי עמותות וארגונים, אתם מכירים מקרוב את המושג 'עבודה קשה'. ישיבות שנמשכות אל תוך הלילה, דד-ליינים שרודפים זה אחר זה, ורשימת משימות שרק הולכת ומתארכת.
בפינות האחרונות עסקנו רבות בחשיבות הקשר עם התורמים, למדנו טיפים רבים וכעת הגיע הזמן למדריך קצר ומסכם, בשיטת 'עשה ולא תעשה'. אז הנה כמה
יש חשיבות רבה לדרך בה אנו פונים אל התורמים , פניה בגישה נכונה מובילה לתוצאה הרצויה. אז איך עושים את נכון? 1. דברו
3 טיפים מרכזיים >> קיבלתם החלטה לשלוח ניוזלטר לתורמים, לעדכן אותם בעשיה, להראות להם את ההשפעה של התרומות… אבל איך עושים את זה נכון?
5 צעדים שיזניקו אתכם קדימה >> החגים מאחורינו, והשגרה הברוכה בפתח. ריח הסתיו באוויר, ותחושת התחלה חדשה בלב. מה יותר מתאים מזה לרענן
מועיל או מזיק? >> חופשת הקיץ הסתיימה לא מזמן אך, מי בכלל זוכר? אנחנו כבר עמוק בתוך חודש אלול – חודש הרחמים והסליחות, ובעיקר
וא"כ איך כדאי לעשות זאת? שלום, בפינה הקודמת הסברנו כמה חשוב שמכתב התודה לתורמים שלכם יהיה בסגנון אישי. זו ההזדמנות לחזור ולהדגיש מה שאנחנו תמיד
שלום, בשבוע שעבר עסקנו בחשיבות העקביות בתקשורת עם תורמים, הדגשנו את הצורך לקיים הבטחות, לעדכן באופן שוטף, ולהודות על תרומות. השבוע, ניקח את הנושא צעד
זהו המפתח לשימור תורמים >> האם אי פעם הבטחתם לתורמים משהו ולא קיימתם? זה קורה להרבה ארגונים, ותמיד מסיבות מוצדקות. אבל כדאי להימנע מזה.
בפינות הקודמות עסקנו באיתור קהל היעד של התורמים הפוטנציאלים לעמותה שלנו. זה כל כך חשוב. זה גם חוסך משאבים מיותרים בפניה לקהל יעד פחות רלוונטי, וגם
כך תשתמש בהם לתועלת הארגון שלך >> תמיד שאלת את עצמך, איך אני מגיע לתורמים ה'נכונים'? כיצד אדע לפנות לקהל היעד המדויק ביותר?
בפינה הקודמת הסברנו כמה חשוב לכל ארגון שיהיה לו אתר מקום ברשת, שיהיה מעין 'חלון ראווה' לעולם מקום שבו תורמים יוכלו לקרוא על הפעילות
הפעם נדבר על נושא מאד בסיסי בגיוס תרומות לכל מטרה, תהא אשר תהא. מן הסתם כבר שמעת את המילים הבאות: "זיהוי קהל היעד". למה
השבוע יצאת להדלקת המדורות הבטת בלהבות האש המהפנטות. אולי חשבת לעצמך… איך הפלא הזה נוצר? כידוע, יש שלושה תנאים הכרחיים ליצירת אש, מה שנקרא 'משולש
בגיוס תרומות יש דבר אחד שיכול לעשות את ההבדל בין כישלון להצלחה. לדבר הזה קוראים: אש אם אתה, ראש הארגון או מגייס הכספים לעמותה
האם העמותה שלכם שגרתית? >> 'אחרי החגים' הגיע ואיתו השגרה הברוכה. ברוכה? בגדול – כן. כפי שכולנו יודעים, השגרה מאד חשובה היא מרגיעה
בפינה הקודמת הסברנו כמה חשוב הבידול, הסברנו שבידול טוב יבליט את העמותה שלך בתוך ים העמותות והארגונים האינסופי, שבידול ימשוך אליכם תורמים ואף ישמר אותם
תשמעו למה >> עולם העמותות גדוש וסואן. עמותות רבות פועלות למען מטרות שונות, ומתחרות על תשומת הלב, הזמן והכסף של התורמים. בתוך ים של עמותות וארגונים,
בואו נדבר על זה >> זה קורה בכל עסק ובכל ארגון ועמותה. לפעמים זה מגיע מלמטה, מאחד העובדים או מתנדבי השטח "הגיע הזמן להחליף
איך עושים את זה נכון ואיך זה יכול לעזור לעמותה שלך לגדול >> בפינה הקודמת יצקנו את היסודות של עולם המיתוג. הגדרה עצמית, בירור
כל מה שצריך לדעת כדי להיות מותג אהוב ומוכר >> כפי שהסברנו בפינה הקודמת, מיתוג חזק הוא קריטי לעמותות שרוצות להצליח. מיתוג טוב יבדיל אתכם
מה העמותה שלכם עושה? – טוב, תשמע זה ארוך. אז ככה… בטח שמעתם על המושג מיתוג בואו נדבר רגע על מיתוג עמותה מה זה
הבחירות הסתיימו. כולם ניצחו. והפסידו. כל מפלגה מונה בגאווה את רשימת הערים בהם היא ניצחה ומאידך מלקקת את הפצעים במקומות בהם הפסידה אם אתה
ימים ולילות הקדשתם להקמת האתר לתכנון לכתיבה לעיצוב, בניה וכל השאר. וכעת סוף סוף… הגיע הזמן לעלות לאויר. עצרו רגע. זה בדיוק הזמן לקחת פסק
היום נתמקד בשלושה דברים חשובים שלא כולם נותנים עליהם את הדעת בזמן בניית האתר לעמותה. 1. מיקרו קופי מיקרו קופי הם המילים הקטנות שמופיעות
4 טיפים לבחירת תמונות מושכות לאתר העמותה שלכם הפעם נדבר על תמונות. כולנו מכירים את הפתגם "תמונה אחת שווה אלף מילים" תמונה מכילה סיפור
האמת, לתחזק אתר באופן שוטף נשמע קצת קשה. עבדתם כל כך הרבה על האתר אין-סוף גרסאות, תיקונים וליטושים וכעת אתם רוצים לעזוב את זה ולנוח
כמי שעובדים עם המון עמותות וארגונים אנחנו מגלים כל הזמן ארגונים שעושים פעילות קודש משמעותית מיוחדת ומבורכת בלי שום ספק. ארגונים גדולים בפריסה גדולה ומשפיעים
סוף דצמבר… הזמן הכי לחוץ של רואי חשבון. בהרבה עסקים עושים ספירת מלאי, פרויקט כלל לא פשוט. בעמותות זה הזמן להכין דו"ח שנתי, כספי, מילולי
מה שלומך בימים אלו? קשה לכולנו להתנתק מהחדשות. החדשות העצובות של האתמול, הם המשמחות של היום. כולנו מתרגשים לראות חטופים שהתפללנו עליהם, שבים ומתאחדים עם
טוב, אנחנו לא פה בשביל להביע עמדות פוליטיות או מדיניות. אבל דבר אחד אפשר לנחש (או לקוות): שאלו שצריכים לקבל את ההחלטות, חייבים לחשוב גם על
גם לך יש חלום על איזה פילנתרופ שייקח עליו את כל מימון הארגון, יסגור פינות וחודש ושלום על ישראל? כן! כל מנהל עמותה היה רוצה
אלפי עמותות רשומות בארץ ישראל. כל אחת והסיפור שלה. כל אחת והייחודיות שלה. וְלוּ רק, כי המנהל שונה… כמה שיחות אנחנו מוציאים במוקד ביום?
בואו נדבר רגע על המלחמה. בעבר, שדה הקרב היה בשטח איפה שהטנקים, התותחנים והחיילים. את כל הכוחות והמאמצים היו משקיעים שם, באסטרטגיה, ובלחימה ישירות מול
עונת החגים. האווירה, הצלילים, הריח. הכל עוטף במין מזג רענן ומאיר. רק אתמול התקשרנו לאחל "שנה טובה" לסבא, לדוד המבוגר ולחברים. כמה טוב שיש זמן
נעים מאד – כן. אם חשוב לך להשקיע פעם אחת ולתמיד, אם תרצה תורמים קשורים, מחוברים, מפדבקים ובעיקר, שווים. תשקיע, תשקיע, תשקיע בהם ובשימור שלהם.
לפעמים הרוטינה הופכת אותנו לרובוטים. טוב לא צ'אטבוטים וכל מיני בינות מלאכותיות שמתחילות להתנהג באנושיות מפחידה. עבודה כמו מכונות. מספרים – מקבלים – שולחים קבלה
איך אתם יודעים להציב יעד כלכלי לשנה הבאה? מסתבר שיש לכם תוכנית מסודרת. מה הולך לקרות בעוד חודש, בעוד חצי שנה ובעוד שמונה חודשים. אתם
עמותה פעילה, מטבע הדברים, יוצרת המון. פעילות, השפעות, סיפורים ו… צורך ממשי לכסף. כדי להגיע למקום שאנשים שואלים אותך: "מה אני יכול לעזור לפעילות
אני מקבל פניות ללא הרף ממנהלי עמותות, שחווים את ההצלחה, נהנים מהתרומות שזורמות אליהם מבלי לשבור את הראש או / ו השיניים, ורוצים להבין,
קבלו "שָקוּף": 'אני לא באמת מעניין שם מישהו' ' רק הכסף שלי חשוב להם' 'מעניין מה בכלל קורה שם…' קבלו "שיקוף": 'את החיים שלו
המקום שלנו לתת גב למי שעומד/ת בחזית. היא פותחת את הבוקר שלה עם קפה וטלפון. את הרשומות כבר קיבלה בתדריך הבוקר, ועכשיו מה שנותר לה
כל כך הרבה יכולים להתרים. כל כך הרבה יכולים לדבר. כל כך הרבה משאירים אבק. וכל כך מעט עומדים מאחורי הדברים שלהם. לא לחינם
סוד הקשר, או נכון יותר, סוד החיבור מתחיל מתחילה. יצירת חיבור בין תורם לעמותה היא לא קלישאה ולא צחוק. ויש לשים דגש כבד ורציני
חופש-חופש-חופש איפה שמסתובבים פוגשים את כל עמ"י, מריחים קרם הגנה, רואים גלגלי ים, ואלפי אנשים שמחפשים נוף ומגלים… אנשים 🙂 יש כאלו שעובדים בזמן
בינהזמנים-אוגוסט. לא משנה איך אתם מכנים את החופש שלכם. אבל הוא כבר כאן. ממש פה. ועכשיו. האווירה משוחררת יותר. רפויה. ואולי בסתר לב העמותה
כל מנהל עמותה שמחפש לבנות לו מוקד טלמרקטינג, קטן כגדול. מורכב מאיש בודד או צוות משופשף, חייב להכיר את כללי המשחק המשפיעים על התוצאה. מלאכת
הרגעים הראשונים של השיחה אלו רגעי החסד. כל טלפנית צריכה מסלול מדויק, כולל נקודות ציון לציון, כדי שהשיחה באמת תוביל ותגיע ליעד. כשבונים
בעקבות המסר הקודם, אודות "יום" לעמותה וחיבור לזמן. שאלו לא מעט מנהלים, ואם אין לי יום כזה? העמותה שלי לא נוסדה על מצבה של
אין משהו יותר חזק מזמן. ואין עמותה שאין לה שעה… רק תמצאו את "היום" שלכם בלוח ותתבייתו עליו. כשיש חיבור לזמן העמותה יכולה להצליח מאד
עמותות רבות נופלות בדיוק במקום הזה. הן פועלות מעולה בכל המישורים, יש להם קשר חם ובריא עם התורמים. הם מזמינים אותם לאירועים, שולחים להם מזכרות,
מי התורם שלכם? מה עומד מאחוריו? מה הגב הכלכלי שלו? יכול להיות שהוא מנהל עסק כלשהו שיכול להיקשר לעמותה? חשוב להכיר את התורם גם
הנפילה הגדולה עם תורמים חדשים יכולה לקרות בלי שיקרה שום דבר. וזה הכי גרוע. ולמה כוונתי? כשאנחנו מדברים על יצירת קשר עם תורם לטווח רחוק, חייבים
זוכרים את התורם שנתן וברח? התורמים שלנו הם נכס חשוב ומניב לעמותה. הם אלו שנותנים את הדלק להמשך הפעילות, והם אלו שבזכותם ניתן ליצור, לפעול
אם תעלו פעם כמה מנהלי עמותה לפורום ותשאלו מה הקושי הגדול שהם נתקלים בו בגיוס תרומות. התשובה לרוב תהיה – גיוס תורמים חדשים לטווח רחוק.
מי לא שמע על הנאום המפורסם של מרטין לותר קינג, מנהיג התנועה לזכויות האזרח, שנישא בשנת 1963. בנאום, בו השתתפו אלפי איש, שחורים כלבנים, דיבר
מעבר לפעילות היומיומית, השוחקת, הממלאה, המתעסקת באינספור פרטים טכניים כדי להגיע לעיקר – מהות פעילות העמותה. אסור לשכוח את הסיפור לתורמים. אולי זה נשמע מוזר.
או בעצם, תנו לעצמכם. כמה מנהלי עמותות חיים מהרגע להשניה, מחובות אתמול לחובות שבוע שעבר? מלחץ הזוי אחד ללחוץ מטורף הבא? כמה עמותות מתנהלות בצורה
נו, כמה סוכריות אני מסוגל לחלק כל היום? הרבה יותר ממה שחשבת. אבל הפעם נדבר על סוכריות שמגיעות לעמותות. לעיתים הן מפתיעות מכיוון התורמים! מי מחלק
יצא לך לקבל פעם כספים מתורם? אם יש לך עמותה, התשובה תהיה: לא. יצא לי הרבה מאד פעמים… אם ככה, איך אתה מסביר את זה
פעם חשבנו שלמילה טלמרקטינג יש שם נרדף והוא – דברנות. הרבה בטוחים שאחד מתנאי הסף להתקבל לעבודה במוקדי שיווק וגיוס הוא היכולת לדבר בלי לנשום…
פגשתי מנהל עמותה עם אש בעיניים, אומנם צעיר, אומנם מתחיל אך מלא אמביציה ואש של עשייה. ישבנו לפגישת אסטרטגיה, דיברנו, העלנו נתונים קיימים ואופציות לקידום
אם תשימו לב, עמותות משקיעות כל הזמן כסף כדי להחזיר אותו אליהם בבומרנג. בסכומים גבוהים יותר. הן משקיעות בקמפיינים, בטלפניות, במערכות שונות ומסועפות, בפרסום ובתחומים
אחח, שאלה מתקילה. אם לא התקלתנו. 1:0 יש לך ערך מוסף והתורם מבין למה דווקא העמותה שלך משלל העמותות הקיימות בארצנו. אם אין לך תשובה
חנוכה, זמן של אור. בואו נהנה מהאורות ולא ניתן להם לסנוור אותנו יותר מדי. במהלך עבודתינו, כיועצים למנהלי עמותות, בבנית תוכניות וצעדים לעמותות או באסטרטגיה
אנשים רבים סבורים שהקושי הגדול הוא להתחיל. הם צודקים. אבל את ההמשך הם זנחו… כמה שקשה להתחיל, ההתמדה קשה הרבה יותר. להתחלה יש אנרגיות של
יש לי להציע לך עסקה משתלמת. משהו שווה באמת! נכון יש בך אהבת ארץ ישראל? אני יודע, יש לך חיבור מדורי דורות. האדמה הזו יקרה
ההבדל בין כישלון להצלחה יכול לעיתים להתבטא במילה אחת תמימה: אני. מי מנהל את הקמפיין? אני. מי מזכיר לתורמים לחדש הו"ק? אני.
אם דיברנו על אזור הדיג של מנהלי העמותות, צר לי לאכזב שאין אזור כזה. אבל באותה נשימה, תשמעו את הבשורה: כל מקום הוא שטח דיג!
התרמות חוזרות כמו גיוס תורמים חדשים, נדמה שזה גלגל שלעולם לא יפסיק לנוע. להביא, לתזכר, לחדש, לנמק, לחלק לתשלומים, קבלות, דינרים, הוקרה, שימור וחוזר חלילה.
כל אסטרטג מתחיל ידע לדקלם את המילה "יעד" בתור התחלה טובה. זה ברור שלעמותה שלך יש יעדים. יש מטרות. ובד"כ גם צורת העבודה וצעדים אופרטיביים כדי
תתעורר! אסור להירדם בדרך. סכנה! תצטייד במסטיק, סיגריה, מוזיקה בוולים צרחני, שיחת רעים, מצידי אפילו תתקין מכתזית קטנה בשמשה הקדמית שתשפריץ מידי כמה דקות, אבל
לא פעם אני עומד מול מנהל תוהה השופך באוזניי את תמיהתו הצודקת. איך זה קורה שהעמותה שלי פועלת באותו מישור של עמותה נוספת, העמותה שלי
שגרה. הרבה מאיתנו התגעגעו אליה בתקופה האחרונה. שקט של עשיה רציפה, בלי חופשים ופגרות ומינימום ימי עסקים. מנגד, יש כאלו שהיא ממש מאיימת עליהם והם
בימים אלו של שלהי שנת תשפ"ב. כשכולנו הופכים בתוכניות העבודה האישיות והעסקיות שלנו, בודקים מה היה, מה עשינו טוב ומה ראוי לשפר לקראת השנה החדשה.
גדלנו, גדלנו, מה הלאה? כספים, כמה שהם מהותיים בעמותה, הם לא הכל. ומנהל עמותה צריך להתבונן על התמונה השלמה וללמוד איך לנהל אותה בהתאם לצרכים
שאלו יהיו הצרות שלנו, צרות של גדולים… עמותה קטנה שעושה מעשים גדולים מצאה את עצמה יום אחד לא נכנסת למידות שלה. לא, לא מידות תרומיות,
שימו לב, זה מה שצריך לעבור לנו בראש. לחשוב טוב טוב מה עובר לתורם בראש כשהוא פוגש אותנו. בהמשך למאמר הקודם, על תהליך שירות ובמקביל
יצא לך פעם לקחת את כל המספרים האקראיים האלו, המכונים מספרי אשראי, ולחשוב מה עובר על מי שמכונה הבעלים שלהם?! תבחרו מספר אחד כזה, ובואו
טוב, אני עומד לכתוב שאלה שדי ברורה לי התשובה שתעלה לכם בראש. אבל בשביל מי שעדיין לא ברור לו אשאל, ואתייחס גם לכמה נקודות חשובות
כל מנהל עמותה מתחיל יודע שקיום העמותה שלו תלויה ברצון הטוב של האנשים לתרום לו. ולא משנה כרגע אם יתרמו דרך קמפיין, פניה למוקדנים, הוראות
רב שעיה הבר זצ"ל. האיש שחי מהר מידי ונלקח בשיא פריחתו כשהוא עומד מאחורי הארגון המדהים שהקים. האדם שבזכותו מידי שנה מעל ל-*220 מטופלי דיאליזה זוכים
הנושא הכי חם במודעות הדרושים הוא "אנשי מכירות". רק הצצתי למודעות דרושים ו'גזרתי' כמה דוגמאות: דרושים "אנשי מכירות טלפוניות", דרושה אשת מכירות תותחית", דרוש "איש מכירות
במדינת ישראל רשומות עשרות אלפי עמותות, כל עמותה נוסדה כדי להיטיב, לגרום לפעילות חיובית ולהשפיע טוב בעולם. מתוכם, כמה הן כאלו שבאמת הצליחו לפרוץ דרך
אחת המכונות האיכותיות יותר בגיוס תרומות הן, סליחה על הביטוי, המסחטה הרגשית. היא מספרת, מרגשת, נוגעת בלב, משפשפת אותו ככה קצת, אולי גם מורידה דמעה
או שאלה טובה יותר – מה כדאי שיחשבו עליך? מחשבות של אנשים הופכות בד"כ למעשים ולכן כדאי מאד שיחשבו עליך טוב. אבל כיון שאנחנו לא
הזיכרון שלנו נוצר במח כשתאי עצב מתקשרים ביניהם ע"י העברת אותות חשמליים בין האחד לשני. כנראה לא סתם זיכרון קשור לקשרים… כשאנחנו רוצים שיזכרו אותנו,
האנושות מתחלקת לכל כך הרבה סוגים. יש שיגידו ארבע. יש שיחזיקו בשבע. ויש שיערבבו את כל הסוגים לסלט אנושי אותנטי. אנשים הם לא תבניות, אבל
אין כמו יוזמות, שאיפות ורצונות גבוהים. הם מובילים אותנו רחוק וגורמים לנו לעשות הרבה בחיים. אבל, לא בכל זמן מתאים להכניס אותם. קחו למשל את
מה ההבדל בין דיג בחכה לדיג ברשת? בערך כמו ההבדל בין התרמה פרונטלית/ טלפונית להתרמה דיגיטלית. העולם היום טס בעידן הדיגיטלי, כשהוא לא מפסיק לפתח
מילים. יש להן עוצמה וכח. הן יכולות לבנות, יכולות להרוס. ובהחלט יכולות להביא לעמותה שלך גם כסף. משתמשים בהן המון. כתובות ומדוברות. מרוחות על גיליונות ענק,
אם תערוך משאל-עם לתורמים ותברר מולם מהי הסיבה שבשלה תורמים דווקא לך. ברוב המקרים התשובה תהיה – כי נגעתם לי בלב, כי ריגשתם אותי, כי התחברתי.
אם בעבר עובד טוב היה נמדד ע"פ חריצותו, זריזותו, דייקנותו ועוד רשימת מעלות אישיות בלבד, היום יותר ויותר מעסיקים מעדיפים לקחת עובד מוכשר פחות אבל בעל
אומרים שכל ההתחלות קשות. אומרים ובצדק. ולכן רבים וטובים מנסים לעקוף על ההתחלה, ולהיכנס ישר לאמצע, הם רק לא יודעים שהם התחילו מכיוון שונה… בשביל
אחד מהטרנדים החדשים יחסית בעולם התרומות, ההגרלות והמבצעים, הוא ביצוע ההגרלה בשידור חי. בזום, בקו טלפון או בכל אמצעי אחר. ולמה? כי השקיפות היא אלפבית בכאלו
מדהים איך שכל רווח עולה לנו בהשקעה. זמן, כח או כסף עבור משהו שיחזיר לנו זמן, כח או כסף. קחו את ה"קמחא דפסחא" – החלוקות הגדולות של
יש לי שאלות עבורך- לאיזה טווח תרצה את התורם איתך? איזו שאלה מצחיקה. מצחיקה? כן, ברור לטווח ארוך, רק מה?! כמה תרצה שיתרום לך 100
לא ממי ששולח לך משלוח מנות… אוטוטו פורים. הנפצים כבר נזרקים חודשיים, כיאה לשנה מעוברת, התחפושות כבר מוכנות והצלופנים נסגרו בסרט מתנות. גם במשרדי
בניית רשימת תפוצה, מאגר תורמים או קבוצה רחבה מלווה בעמל רב. גם אם מתחילים "בגדול" תמיד שואפים ליותר, והוספת התורם מספר מאה ותשע יכולה להיות
כל אחד יודע שצריך לעשות משהו כדי להתחיל. כל אחד (כמעט, לפחות…) פוחד לצאת מאזור הנוחות ולחולל שינויים מרחיקי לכת. ובכלל, מי אמר שנצליח? טוב.
מה זה מיליון? מיליון זה אחד, ועוד אחד, ועוד אחד… מיליון פעם! וככה בדיוק מגיעים למיליון. מתורם אחד. ועוד תורם אחד. ועוד. עשרות, מאות ואלפי
אנחנו רוצים תרומות, ואם אפשר שיהיה הרבה בבקשה! אפילו המון. זו הבקשה שמגיעה אלינו ממנהלי עמותות. לא אכפת לי איך רק תביא לי תרומות. אז
אפשר להגדיר את השאלה הזו כשאלת מיליון הדולר. כי אם נדע את הסיבה למה הוא תורם נוכל להציב אותה לתורם כמראה מול העיניים ולגרום לו
כשהייתי צעיר חשבתי שאני יכול לעשות הכל לבד, ככה אני אחסוך הרבה כסף. אז בעסק הראשון שהקמתי הייתי גם המייצר של המוצר, גם מנהל החשבונות,
בואו נדבר על הכנסה פסיבית. מה זה בעצם? הכנסה פסיבית היא הכנסה שבונים איזשהו תהליך, שהבנייה שלו עולה לא מעט, וגוזלת לנו זמן תכנון, בנייה
החלום של כל עמותה הוא לפתוח את החודש בפלוס. אך האתגר הגדול הוא איך לוקחים גוף שכל מהותו הוא "להוציא כסף" והופכים אותו לרווחי? איך
תנו לנו לעשות בשבילכם את העבודה הכי קשה, להוריד מכם את העול שנקרא 10 לחודש, ולטפל בכל מה שקשור לתרומות המחזיקות את המוסד שלכם מא' ועד ת'.