
מה למדתי מהפאזל של 1000 החלקים?
קיבלתי במתנה פאזל של 1000 חלקים. התחלתי להרכיב ואחרי שעתיים של עבודה הייתה לי רק פינה קטנה מוכנה. "זה ייקח המון זמן", חשבתי לעצמי, "אבל

איך הופכים תורמים קבועים לשגרירים נאמנים?
שמעתי השבוע על מסעדה קטנה בדרום שהפכה לעסק משגשג. "מה הסוד?" שאלתי את הבעלים. "הלקוחות שלנו", הוא חייך, "הם השגרירים הכי טובים שלנו".

איך גורמים לתורמים להישאר איתנו לאורך זמן?
פגשתי השבוע חבר ותיק. העלינו זכרונות משותפים מהילדות. "איך אתה זוכר?" הוא שאל בחיוך. "כי שמרנו על קשר", עניתי מיד. וזה בדיוק הסוד לשימור

איך לגרום לאנשים להגיד "כן" להוראת קבע?
"תגיד, אתה רוצה לעזור לנו?" שאל אותי פעם מתרים נלהב. "בטח", עניתי. "מצוין!", הוא שמח, "אז תחתום על הוראת קבע". נרתעתי. פתאום זה הרגיש כמו

מה משותף לבניין רב קומות ולעמותה מצליחה?
ראיתי השבוע בניין מרשים בן 40 קומות. מישהו שעמד לידי אמר: "איזה יסודות צריך בשביל זה…" וזה הזכיר לי שיחה עם מנהל עמותה ותיק. הוא

החורף עמוק כאן – זה הזמן להתעורר!
בדרך כלל אחרי החגים, לקראת החורף הארוך כולם מתמלאים במרץ של עשיה מרגישים ש- תקופה ארוכה של שגרה לפנינו וזה נותן כוחות ותקווה להצלחה ואז,

האם העמותה שלך באמת מיצתה את הפוטנציאל?
השתתפתי לאחרונה בשבת חתן משפחתית. אחד הדרשנים רצה להדגים את נושא ה'יחסיות'. הוא לקח כוס ומילא אותה עד למעלה עד שלא היה אפשר להכניס עוד טיפה

איך להפוך את 'הנס הקטן' שלכם להצלחה גדולה?
מחר הערב, כשכל נרות החנוכיה ירצדו (כמה מרגש!), זה הזמן להתבונן ולהודות על הניסים הקטנים שקורים בעמותה שלנו כל יום בלי שאנחנו אפילו יודעים עליהם.

איך להדליק את הלהט בצוות שלכם?
אוטוטו חנוכה בפתח, וכמו הנר הראשון שמאיר את החושך, גם אנחנו יכולים להצית מחדש את הלהט בארגון שלנו. בתקופה זו, עמוק בתוך שגרת החורף

איך לפתוח את היום ביעילות?
בפינה הקודמת דיברנו על שעת הזהב – השעה הראשונה של היום. זו שיכולה לשנות הכל. היום נלמד איך להפיק ממנה את המקסימום. הסוד הראשון: הכנה

טריק קטן שישנה את כל היום שלכם!
כמנהלי עמותות וארגונים, אתם מכירים את התחושה הזו: היום מתחיל בסערה, מיילים, טלפונים, פגישות דחופות, ולפני שהספקתם להתארגן – חצי יום כבר חלף. יש משהו

הסוד של מנהלים מצליחים – והוא לא קשור לעבודה קשה!
כמנהלי עמותות וארגונים, אתם מכירים מקרוב את המושג 'עבודה קשה'. ישיבות שנמשכות אל תוך הלילה, דד-ליינים שרודפים זה אחר זה, ורשימת משימות שרק הולכת ומתארכת.

עשה ולא תעשה בניוזלטר לתורמים. מדריך קצר ויעיל >>
בפינות האחרונות עסקנו רבות בחשיבות הקשר עם התורמים, למדנו טיפים רבים וכעת הגיע הזמן למדריך קצר ומסכם, בשיטת 'עשה ולא תעשה'. אז הנה כמה

טיפים מעשיים שיהפכו את 'נאום העמותה' שלכם למרתק ומועיל >>
יש חשיבות רבה לדרך בה אנו פונים אל התורמים , פניה בגישה נכונה מובילה לתוצאה הרצויה. אז איך עושים את נכון? 1. דברו

איך לספר את הסיפור שלכם בצורה משכנעת?
3 טיפים מרכזיים >> קיבלתם החלטה לשלוח ניוזלטר לתורמים, לעדכן אותם בעשיה, להראות להם את ההשפעה של התרומות… אבל איך עושים את זה נכון?

ה'אחרי החגים' של הארגון שלך:
5 צעדים שיזניקו אתכם קדימה >> החגים מאחורינו, והשגרה הברוכה בפתח. ריח הסתיו באוויר, ותחושת התחלה חדשה בלב. מה יותר מתאים מזה לרענן

שינויים בארגון/במשרד –
מועיל או מזיק? >> חופשת הקיץ הסתיימה לא מזמן אך, מי בכלל זוכר? אנחנו כבר עמוק בתוך חודש אלול – חודש הרחמים והסליחות, ובעיקר

האם נכון לשלב פניה אישית במכתב התודה לתורם?
וא"כ איך כדאי לעשות זאת? שלום, בפינה הקודמת הסברנו כמה חשוב שמכתב התודה לתורמים שלכם יהיה בסגנון אישי. זו ההזדמנות לחזור ולהדגיש מה שאנחנו תמיד

איך להודות לתורמים שלכם בצורה אפקטיבית ויעילה >>
שלום, בשבוע שעבר עסקנו בחשיבות העקביות בתקשורת עם תורמים, הדגשנו את הצורך לקיים הבטחות, לעדכן באופן שוטף, ולהודות על תרומות. השבוע, ניקח את הנושא צעד

תהיו עקביים, תהיו רציניים.
זהו המפתח לשימור תורמים >> האם אי פעם הבטחתם לתורמים משהו ולא קיימתם? זה קורה להרבה ארגונים, ותמיד מסיבות מוצדקות. אבל כדאי להימנע מזה.

תכלס, היכן הכי מומלץ לגייס תרומות?
בפינות הקודמות עסקנו באיתור קהל היעד של התורמים הפוטנציאלים לעמותה שלנו. זה כל כך חשוב. זה גם חוסך משאבים מיותרים בפניה לקהל יעד פחות רלוונטי, וגם

יש לך קצת כישורי מודיעין ובילוש?
כך תשתמש בהם לתועלת הארגון שלך >> תמיד שאלת את עצמך, איך אני מגיע לתורמים ה'נכונים'? כיצד אדע לפנות לקהל היעד המדויק ביותר?

3 טיפים מעשיים לכתיבת אתר מקצועי ומעודכן לעמותה שלכם
בפינה הקודמת הסברנו כמה חשוב לכל ארגון שיהיה לו אתר מקום ברשת, שיהיה מעין 'חלון ראווה' לעולם מקום שבו תורמים יוכלו לקרוא על הפעילות

'התורם המושלם' לעמותה שלך >>
הפעם נדבר על נושא מאד בסיסי בגיוס תרומות לכל מטרה, תהא אשר תהא. מן הסתם כבר שמעת את המילים הבאות: "זיהוי קהל היעד". למה

כיצד להראות התלהבות בגיוס תרומות?
השבוע יצאת להדלקת המדורות הבטת בלהבות האש המהפנטות. אולי חשבת לעצמך… איך הפלא הזה נוצר? כידוע, יש שלושה תנאים הכרחיים ליצירת אש, מה שנקרא 'משולש

מתי אתם מדליקים את המדורה שלכם?
בגיוס תרומות יש דבר אחד שיכול לעשות את ההבדל בין כישלון להצלחה. לדבר הזה קוראים: אש אם אתה, ראש הארגון או מגייס הכספים לעמותה

חוזרים לשגרה וזה הזמן להבין אחת ולתמיד:
האם העמותה שלכם שגרתית? >> 'אחרי החגים' הגיע ואיתו השגרה הברוכה. ברוכה? בגדול – כן. כפי שכולנו יודעים, השגרה מאד חשובה היא מרגיעה

מה נשתנה הארגון שלך מכל הארגונים? >>
בפינה הקודמת הסברנו כמה חשוב הבידול, הסברנו שבידול טוב יבליט את העמותה שלך בתוך ים העמותות והארגונים האינסופי, שבידול ימשוך אליכם תורמים ואף ישמר אותם

בידול: המפתח להצלחה של עמותות.
תשמעו למה >> עולם העמותות גדוש וסואן. עמותות רבות פועלות למען מטרות שונות, ומתחרות על תשומת הלב, הזמן והכסף של התורמים. בתוך ים של עמותות וארגונים,

האם הגיע הזמן להחליף את הלוגו, או שזה יכול לפגוע במיתוג העמותה?
בואו נדבר על זה >> זה קורה בכל עסק ובכל ארגון ועמותה. לפעמים זה מגיע מלמטה, מאחד העובדים או מתנדבי השטח "הגיע הזמן להחליף

לוגו? סלוגן?
איך עושים את זה נכון ואיך זה יכול לעזור לעמותה שלך לגדול >> בפינה הקודמת יצקנו את היסודות של עולם המיתוג. הגדרה עצמית, בירור

המדריך המלא למיתוג העמותה שלך:
כל מה שצריך לדעת כדי להיות מותג אהוב ומוכר >> כפי שהסברנו בפינה הקודמת, מיתוג חזק הוא קריטי לעמותות שרוצות להצליח. מיתוג טוב יבדיל אתכם

למה מיתוג טוב הוא המפתח להצלחה של העמותה שלך?
מה העמותה שלכם עושה? – טוב, תשמע זה ארוך. אז ככה… בטח שמעתם על המושג מיתוג בואו נדבר רגע על מיתוג עמותה מה זה

תובנה קצרה מהבחירות, וגם: תאחלו לנו מזל טוב ובהצלחה >>
הבחירות הסתיימו. כולם ניצחו. והפסידו. כל מפלגה מונה בגאווה את רשימת הערים בהם היא ניצחה ומאידך מלקקת את הפצעים במקומות בהם הפסידה אם אתה

הקמתם אתר לארגון? 3 דברים שחובה לבדוק לפני שעולים לאויר >>
ימים ולילות הקדשתם להקמת האתר לתכנון לכתיבה לעיצוב, בניה וכל השאר. וכעת סוף סוף… הגיע הזמן לעלות לאויר. עצרו רגע. זה בדיוק הזמן לקחת פסק

הדברים הקטנים האלו יהפכו את האתר של העמותה שלכם למושלם >>
היום נתמקד בשלושה דברים חשובים שלא כולם נותנים עליהם את הדעת בזמן בניית האתר לעמותה. 1. מיקרו קופי מיקרו קופי הם המילים הקטנות שמופיעות

כך תגייסו יותר תרומות עם תמונות נכונות באתר שלכם >>
4 טיפים לבחירת תמונות מושכות לאתר העמותה שלכם הפעם נדבר על תמונות. כולנו מכירים את הפתגם "תמונה אחת שווה אלף מילים" תמונה מכילה סיפור

3 טיפים מנצחים לתחזוק שוטף של האתר שלכם >>
האמת, לתחזק אתר באופן שוטף נשמע קצת קשה. עבדתם כל כך הרבה על האתר אין-סוף גרסאות, תיקונים וליטושים וכעת אתם רוצים לעזוב את זה ולנוח

אתר אינטרנט לעמותה שלך, חובה או מותרות?
כמי שעובדים עם המון עמותות וארגונים אנחנו מגלים כל הזמן ארגונים שעושים פעילות קודש משמעותית מיוחדת ומבורכת בלי שום ספק. ארגונים גדולים בפריסה גדולה ומשפיעים

אחת ולתמיד: האם מומלץ לשלוח קבלות לתורמים בכל חודש?
סוף דצמבר… הזמן הכי לחוץ של רואי חשבון. בהרבה עסקים עושים ספירת מלאי, פרויקט כלל לא פשוט. בעמותות זה הזמן להכין דו"ח שנתי, כספי, מילולי

עסקת החטופים תושלם?
מה שלומך בימים אלו? קשה לכולנו להתנתק מהחדשות. החדשות העצובות של האתמול, הם המשמחות של היום. כולנו מתרגשים לראות חטופים שהתפללנו עליהם, שבים ומתאחדים עם

תהיה בסוף הפסקת אש?
טוב, אנחנו לא פה בשביל להביע עמדות פוליטיות או מדיניות. אבל דבר אחד אפשר לנחש (או לקוות): שאלו שצריכים לקבל את ההחלטות, חייבים לחשוב גם על

הרבה-קצת או קצת-הרבה?
גם לך יש חלום על איזה פילנתרופ שייקח עליו את כל מימון הארגון, יסגור פינות וחודש ושלום על ישראל? כן! כל מנהל עמותה היה רוצה

משהו חשוב שלמדנו מהמלחמה…
אלפי עמותות רשומות בארץ ישראל. כל אחת והסיפור שלה. כל אחת והייחודיות שלה. וְלוּ רק, כי המנהל שונה… כמה שיחות אנחנו מוציאים במוקד ביום?

תראה איך אתה נראה!
בואו נדבר רגע על המלחמה. בעבר, שדה הקרב היה בשטח איפה שהטנקים, התותחנים והחיילים. את כל הכוחות והמאמצים היו משקיעים שם, באסטרטגיה, ובלחימה ישירות מול

מסר אישי עבורך.
עונת החגים. האווירה, הצלילים, הריח. הכל עוטף במין מזג רענן ומאיר. רק אתמול התקשרנו לאחל "שנה טובה" לסבא, לדוד המבוגר ולחברים. כמה טוב שיש זמן

מה, אני בייביסיטר?
נעים מאד – כן. אם חשוב לך להשקיע פעם אחת ולתמיד, אם תרצה תורמים קשורים, מחוברים, מפדבקים ובעיקר, שווים. תשקיע, תשקיע, תשקיע בהם ובשימור שלהם.

יש פה אנשים?
לפעמים הרוטינה הופכת אותנו לרובוטים. טוב לא צ'אטבוטים וכל מיני בינות מלאכותיות שמתחילות להתנהג באנושיות מפחידה. עבודה כמו מכונות. מספרים – מקבלים – שולחים קבלה

תכננו את הבלתי מתוכנן.
איך אתם יודעים להציב יעד כלכלי לשנה הבאה? מסתבר שיש לכם תוכנית מסודרת. מה הולך לקרות בעוד חודש, בעוד חצי שנה ובעוד שמונה חודשים. אתם

מי מפחד לדבר?
עמותה פעילה, מטבע הדברים, יוצרת המון. פעילות, השפעות, סיפורים ו… צורך ממשי לכסף. כדי להגיע למקום שאנשים שואלים אותך: "מה אני יכול לעזור לפעילות

פעם אחת ולתמיד, איך זה עובד ה'דבר הזה'?
אני מקבל פניות ללא הרף ממנהלי עמותות, שחווים את ההצלחה, נהנים מהתרומות שזורמות אליהם מבלי לשבור את הראש או / ו השיניים, ורוצים להבין,

ההבדל בין שקוף לשיקוף הוא:
קבלו "שָקוּף": 'אני לא באמת מעניין שם מישהו' ' רק הכסף שלי חשוב להם' 'מעניין מה בכלל קורה שם…' קבלו "שיקוף": 'את החיים שלו

מי או מה?
המקום שלנו לתת גב למי שעומד/ת בחזית. היא פותחת את הבוקר שלה עם קפה וטלפון. את הרשומות כבר קיבלה בתדריך הבוקר, ועכשיו מה שנותר לה

מה המילה שלכם?
תנו אותה!
כל כך הרבה יכולים להתרים. כל כך הרבה יכולים לדבר. כל כך הרבה משאירים אבק. וכל כך מעט עומדים מאחורי הדברים שלהם. לא לחינם

איחולינו:
תרמתי ונתקעתי…
סוד הקשר, או נכון יותר, סוד החיבור מתחיל מתחילה. יצירת חיבור בין תורם לעמותה היא לא קלישאה ולא צחוק. ויש לשים דגש כבד ורציני

בודד במערכה?
דווקא מצוין!
חופש-חופש-חופש איפה שמסתובבים פוגשים את כל עמ"י, מריחים קרם הגנה, רואים גלגלי ים, ואלפי אנשים שמחפשים נוף ומגלים… אנשים 🙂 יש כאלו שעובדים בזמן

תרגישו חופשיים.
בינהזמנים-אוגוסט. לא משנה איך אתם מכנים את החופש שלכם. אבל הוא כבר כאן. ממש פה. ועכשיו. האווירה משוחררת יותר. רפויה. ואולי בסתר לב העמותה

כפתור של הצלחה?
בידיים שלך!
כל מנהל עמותה שמחפש לבנות לו מוקד טלמרקטינג, קטן כגדול. מורכב מאיש בודד או צוות משופשף, חייב להכיר את כללי המשחק המשפיעים על התוצאה. מלאכת

השניה הראשונה.
הרגעים הראשונים של השיחה אלו רגעי החסד. כל טלפנית צריכה מסלול מדויק, כולל נקודות ציון לציון, כדי שהשיחה באמת תוביל ותגיע ליעד. כשבונים

איזה יום היום?
בעקבות המסר הקודם, אודות "יום" לעמותה וחיבור לזמן. שאלו לא מעט מנהלים, ואם אין לי יום כזה? העמותה שלי לא נוסדה על מצבה של

היום זה היום שלך?
אין משהו יותר חזק מזמן. ואין עמותה שאין לה שעה… רק תמצאו את "היום" שלכם בלוח ותתבייתו עליו. כשיש חיבור לזמן העמותה יכולה להצליח מאד

זהירות! ריגול או מעקב >>>
עמותות רבות נופלות בדיוק במקום הזה. הן פועלות מעולה בכל המישורים, יש להם קשר חם ובריא עם התורמים. הם מזמינים אותם לאירועים, שולחים להם מזכרות,

מה הקשר? קשר!
מי התורם שלכם? מה עומד מאחוריו? מה הגב הכלכלי שלו? יכול להיות שהוא מנהל עסק כלשהו שיכול להיקשר לעמותה? חשוב להכיר את התורם גם

מה קורה שם בדיוק, אה?
הנפילה הגדולה עם תורמים חדשים יכולה לקרות בלי שיקרה שום דבר. וזה הכי גרוע. ולמה כוונתי? כשאנחנו מדברים על יצירת קשר עם תורם לטווח רחוק, חייבים

הוצאתי קבלה לתורם חדש, מה הלאה?
זוכרים את התורם שנתן וברח? התורמים שלנו הם נכס חשוב ומניב לעמותה. הם אלו שנותנים את הדלק להמשך הפעילות, והם אלו שבזכותם ניתן ליצור, לפעול

תרומה ראשונה – יש, מה הלאה?
אם תעלו פעם כמה מנהלי עמותה לפורום ותשאלו מה הקושי הגדול שהם נתקלים בו בגיוס תרומות. התשובה לרוב תהיה – גיוס תורמים חדשים לטווח רחוק.

יש לי חלום! ולך?
מי לא שמע על הנאום המפורסם של מרטין לותר קינג, מנהיג התנועה לזכויות האזרח, שנישא בשנת 1963. בנאום, בו השתתפו אלפי איש, שחורים כלבנים, דיבר

מה הסיפור שלך?
מעבר לפעילות היומיומית, השוחקת, הממלאה, המתעסקת באינספור פרטים טכניים כדי להגיע לעיקר – מהות פעילות העמותה. אסור לשכוח את הסיפור לתורמים. אולי זה נשמע מוזר.

תנו אוויר לעמותה.
או בעצם, תנו לעצמכם. כמה מנהלי עמותות חיים מהרגע להשניה, מחובות אתמול לחובות שבוע שעבר? מלחץ הזוי אחד ללחוץ מטורף הבא? כמה עמותות מתנהלות בצורה

סוכריות של עמותות – פרק 2
נו, כמה סוכריות אני מסוגל לחלק כל היום? הרבה יותר ממה שחשבת. אבל הפעם נדבר על סוכריות שמגיעות לעמותות. לעיתים הן מפתיעות מכיוון התורמים! מי מחלק

סוכריות של עמותות – פרק 1
יצא לך לקבל פעם כספים מתורם? אם יש לך עמותה, התשובה תהיה: לא. יצא לי הרבה מאד פעמים… אם ככה, איך אתה מסביר את זה

הלו-הלו-הלו, תקשיבו רגע!
פעם חשבנו שלמילה טלמרקטינג יש שם נרדף והוא – דברנות. הרבה בטוחים שאחד מתנאי הסף להתקבל לעבודה במוקדי שיווק וגיוס הוא היכולת לדבר בלי לנשום…

סבלנות, רבותי, ס-ב-ל-נ-ו-ת
פגשתי מנהל עמותה עם אש בעיניים, אומנם צעיר, אומנם מתחיל אך מלא אמביציה ואש של עשייה. ישבנו לפגישת אסטרטגיה, דיברנו, העלנו נתונים קיימים ואופציות לקידום

דע את שתשקיע!
אם תשימו לב, עמותות משקיעות כל הזמן כסף כדי להחזיר אותו אליהם בבומרנג. בסכומים גבוהים יותר. הן משקיעות בקמפיינים, בטלפניות, במערכות שונות ומסועפות, בפרסום ובתחומים

למה לי לתרום דווקא לך?
אחח, שאלה מתקילה. אם לא התקלתנו. 1:0 יש לך ערך מוסף והתורם מבין למה דווקא העמותה שלך משלל העמותות הקיימות בארצנו. אם אין לך תשובה

זהירות! מסנוור!!
חנוכה, זמן של אור. בואו נהנה מהאורות ולא ניתן להם לסנוור אותנו יותר מדי. במהלך עבודתינו, כיועצים למנהלי עמותות, בבנית תוכניות וצעדים לעמותות או באסטרטגיה

התחלת כבר, מה ההמשך?
אנשים רבים סבורים שהקושי הגדול הוא להתחיל. הם צודקים. אבל את ההמשך הם זנחו… כמה שקשה להתחיל, ההתמדה קשה הרבה יותר. להתחלה יש אנרגיות של

מה תאמר על זה?
יש לי להציע לך עסקה משתלמת. משהו שווה באמת! נכון יש בך אהבת ארץ ישראל? אני יודע, יש לך חיבור מדורי דורות. האדמה הזו יקרה

תגיד לי, מה אתה עושה שם???
ההבדל בין כישלון להצלחה יכול לעיתים להתבטא במילה אחת תמימה: אני. מי מנהל את הקמפיין? אני. מי מזכיר לתורמים לחדש הו"ק? אני.

אתם מכירים מאנשהו?
אם דיברנו על אזור הדיג של מנהלי העמותות, צר לי לאכזב שאין אזור כזה. אבל באותה נשימה, תשמעו את הבשורה: כל מקום הוא שטח דיג!

יש לך תשובה?
התרמות חוזרות כמו גיוס תורמים חדשים, נדמה שזה גלגל שלעולם לא יפסיק לנוע. להביא, לתזכר, לחדש, לנמק, לחלק לתשלומים, קבלות, דינרים, הוקרה, שימור וחוזר חלילה.

כמה תרומות לארוז לעמותה שלך?
כל אסטרטג מתחיל ידע לדקלם את המילה "יעד" בתור התחלה טובה. זה ברור שלעמותה שלך יש יעדים. יש מטרות. ובד"כ גם צורת העבודה וצעדים אופרטיביים כדי

אם אתה בנהיגה, כנראה לא תתעורר איפה שנרדמת…
תתעורר! אסור להירדם בדרך. סכנה! תצטייד במסטיק, סיגריה, מוזיקה בוולים צרחני, שיחת רעים, מצידי אפילו תתקין מכתזית קטנה בשמשה הקדמית שתשפריץ מידי כמה דקות, אבל

לגדול מנקודה אחת
לא פעם אני עומד מול מנהל תוהה השופך באוזניי את תמיהתו הצודקת. איך זה קורה שהעמותה שלי פועלת באותו מישור של עמותה נוספת, העמותה שלי

צא (מהשגרה) ולמד…
שגרה. הרבה מאיתנו התגעגעו אליה בתקופה האחרונה. שקט של עשיה רציפה, בלי חופשים ופגרות ומינימום ימי עסקים. מנגד, יש כאלו שהיא ממש מאיימת עליהם והם

גלי הדף
בימים אלו של שלהי שנת תשפ"ב. כשכולנו הופכים בתוכניות העבודה האישיות והעסקיות שלנו, בודקים מה היה, מה עשינו טוב ומה ראוי לשפר לקראת השנה החדשה.

צרות באות בצרורות
גדלנו, גדלנו, מה הלאה? כספים, כמה שהם מהותיים בעמותה, הם לא הכל. ומנהל עמותה צריך להתבונן על התמונה השלמה וללמוד איך לנהל אותה בהתאם לצרכים

אל תעשו את זה, או תעשו את זה נכון.
שאלו יהיו הצרות שלנו, צרות של גדולים… עמותה קטנה שעושה מעשים גדולים מצאה את עצמה יום אחד לא נכנסת למידות שלה. לא, לא מידות תרומיות,

מה עובר לו בראש, מה.
שימו לב, זה מה שצריך לעבור לנו בראש. לחשוב טוב טוב מה עובר לתורם בראש כשהוא פוגש אותנו. בהמשך למאמר הקודם, על תהליך שירות ובמקביל

מעבירים וסולקים.
יצא לך פעם לקחת את כל המספרים האקראיים האלו, המכונים מספרי אשראי, ולחשוב מה עובר על מי שמכונה הבעלים שלהם?! תבחרו מספר אחד כזה, ובואו

תגידו אתם, מה עדיף?
טוב, אני עומד לכתוב שאלה שדי ברורה לי התשובה שתעלה לכם בראש. אבל בשביל מי שעדיין לא ברור לו אשאל, ואתייחס גם לכמה נקודות חשובות

כל השאלה היא: למה?
כל מנהל עמותה מתחיל יודע שקיום העמותה שלו תלויה ברצון הטוב של האנשים לתרום לו. ולא משנה כרגע אם יתרמו דרך קמפיין, פניה למוקדנים, הוראות

דמות הוד להשראה
רב שעיה הבר זצ"ל. האיש שחי מהר מידי ונלקח בשיא פריחתו כשהוא עומד מאחורי הארגון המדהים שהקים. האדם שבזכותו מידי שנה מעל ל-*220 מטופלי דיאליזה זוכים

מוקד או נציגה?
הנושא הכי חם במודעות הדרושים הוא "אנשי מכירות". רק הצצתי למודעות דרושים ו'גזרתי' כמה דוגמאות: דרושים "אנשי מכירות טלפוניות", דרושה אשת מכירות תותחית", דרוש "איש מכירות

משהו מכיר אותי?
במדינת ישראל רשומות עשרות אלפי עמותות, כל עמותה נוסדה כדי להיטיב, לגרום לפעילות חיובית ולהשפיע טוב בעולם. מתוכם, כמה הן כאלו שבאמת הצליחו לפרוץ דרך

לא. אל תעשה לי את זה.
אחת המכונות האיכותיות יותר בגיוס תרומות הן, סליחה על הביטוי, המסחטה הרגשית. היא מספרת, מרגשת, נוגעת בלב, משפשפת אותו ככה קצת, אולי גם מורידה דמעה
מה חושבים עליך?
או שאלה טובה יותר – מה כדאי שיחשבו עליך? מחשבות של אנשים הופכות בד"כ למעשים ולכן כדאי מאד שיחשבו עליך טוב. אבל כיון שאנחנו לא

כמה דברים שחשוב לזכור
הזיכרון שלנו נוצר במח כשתאי עצב מתקשרים ביניהם ע"י העברת אותות חשמליים בין האחד לשני. כנראה לא סתם זיכרון קשור לקשרים… כשאנחנו רוצים שיזכרו אותנו,

על טיפוסים, אנשים ועמותות…
האנושות מתחלקת לכל כך הרבה סוגים. יש שיגידו ארבע. יש שיחזיקו בשבע. ויש שיערבבו את כל הסוגים לסלט אנושי אותנטי. אנשים הם לא תבניות, אבל

בואו נדבר תכל'ס
אין כמו יוזמות, שאיפות ורצונות גבוהים. הם מובילים אותנו רחוק וגורמים לנו לעשות הרבה בחיים. אבל, לא בכל זמן מתאים להכניס אותם. קחו למשל את

ככה דגים ברשת
מה ההבדל בין דיג בחכה לדיג ברשת? בערך כמו ההבדל בין התרמה פרונטלית/ טלפונית להתרמה דיגיטלית. העולם היום טס בעידן הדיגיטלי, כשהוא לא מפסיק לפתח

מה אתם אומרים שם?
מילים. יש להן עוצמה וכח. הן יכולות לבנות, יכולות להרוס. ובהחלט יכולות להביא לעמותה שלך גם כסף. משתמשים בהן המון. כתובות ומדוברות. מרוחות על גיליונות ענק,

יהודים רחמנים בני רחמנים, חוסו על…
אם תערוך משאל-עם לתורמים ותברר מולם מהי הסיבה שבשלה תורמים דווקא לך. ברוב המקרים התשובה תהיה – כי נגעתם לי בלב, כי ריגשתם אותי, כי התחברתי.

"נעים לתרום" נעים להכיר.
אם בעבר עובד טוב היה נמדד ע"פ חריצותו, זריזותו, דייקנותו ועוד רשימת מעלות אישיות בלבד, היום יותר ויותר מעסיקים מעדיפים לקחת עובד מוכשר פחות אבל בעל

כמה ס-ב-ל-נ-ו-ת יש לך?
אומרים שכל ההתחלות קשות. אומרים ובצדק. ולכן רבים וטובים מנסים לעקוף על ההתחלה, ולהיכנס ישר לאמצע, הם רק לא יודעים שהם התחילו מכיוון שונה… בשביל

לפעמים שווה להיות שקופים
אחד מהטרנדים החדשים יחסית בעולם התרומות, ההגרלות והמבצעים, הוא ביצוע ההגרלה בשידור חי. בזום, בקו טלפון או בכל אמצעי אחר. ולמה? כי השקיפות היא אלפבית בכאלו

ממתי מפסיקים "לשלם" על התורמים?
מדהים איך שכל רווח עולה לנו בהשקעה. זמן, כח או כסף עבור משהו שיחזיר לנו זמן, כח או כסף. קחו את ה"קמחא דפסחא" – החלוקות הגדולות של

הפסיכולוגיה לטובתנו…
יש לי שאלות עבורך- לאיזה טווח תרצה את התורם איתך? איזו שאלה מצחיקה. מצחיקה? כן, ברור לטווח ארוך, רק מה?! כמה תרצה שיתרום לך 100

מתנות לאביונים
לא ממי ששולח לך משלוח מנות… אוטוטו פורים. הנפצים כבר נזרקים חודשיים, כיאה לשנה מעוברת, התחפושות כבר מוכנות והצלופנים נסגרו בסרט מתנות. גם במשרדי

לא נפרדים!
בניית רשימת תפוצה, מאגר תורמים או קבוצה רחבה מלווה בעמל רב. גם אם מתחילים "בגדול" תמיד שואפים ליותר, והוספת התורם מספר מאה ותשע יכולה להיות

כי קרוב אליך הדבר… אפילו לא ידעת כמה
כל אחד יודע שצריך לעשות משהו כדי להתחיל. כל אחד (כמעט, לפחות…) פוחד לצאת מאזור הנוחות ולחולל שינויים מרחיקי לכת. ובכלל, מי אמר שנצליח? טוב.

מנהל עמותה/ארגון? ככה מגייסים היום
מה זה מיליון? מיליון זה אחד, ועוד אחד, ועוד אחד… מיליון פעם! וככה בדיוק מגיעים למיליון. מתורם אחד. ועוד תורם אחד. ועוד. עשרות, מאות ואלפי

מה המוצר שלי
אנחנו רוצים תרומות, ואם אפשר שיהיה הרבה בבקשה! אפילו המון. זו הבקשה שמגיעה אלינו ממנהלי עמותות. לא אכפת לי איך רק תביא לי תרומות. אז

למה התורם תורם?
אפשר להגדיר את השאלה הזו כשאלת מיליון הדולר. כי אם נדע את הסיבה למה הוא תורם נוכל להציב אותה לתורם כמראה מול העיניים ולגרום לו

מה אתה באמת רוצה לעשות?
כשהייתי צעיר חשבתי שאני יכול לעשות הכל לבד, ככה אני אחסוך הרבה כסף. אז בעסק הראשון שהקמתי הייתי גם המייצר של המוצר, גם מנהל החשבונות,

הנכס הנדלנ"י שכל עמותה רוצה
בואו נדבר על הכנסה פסיבית. מה זה בעצם? הכנסה פסיבית היא הכנסה שבונים איזשהו תהליך, שהבנייה שלו עולה לא מעט, וגוזלת לנו זמן תכנון, בנייה

איך הופכים הוצאה להכנסה
החלום של כל עמותה הוא לפתוח את החודש בפלוס. אך האתגר הגדול הוא איך לוקחים גוף שכל מהותו הוא "להוציא כסף" והופכים אותו לרווחי? איך